måndag 28 september 2009

Minus 180-gradersvändning

Jag är en väldigt temperaturkänslig person. Framförallt nedåt. Jag vet faktiskt ingenting jag avskyr mer än kyla. Varje vinter utkämpar jag ett tyst och trotsigt krig mot kung Bore. Jag har aldrig under 20 grader hemma, går i princip aldrig ut och när jag måste gå till Konsum för att handla toapapper bär jag endast en tunn vårjacka. Accepterar jag vintern har jag förlorat. Så har jag tänkt. Problemet är att jag aldrig riktigt vinner.

Men eftersom det kan krypa nedåt 40 minus på 8000 meter har jag förstått att mitt ställningskrig kan bli ganska smärtsamt. Jag kommer därför att göra en 180-gradare och omfamna allt som har med kyla att göra. Krama ihjäl min fiende helt enkelt.

Jag börjar idag genom att applådera dessa fantastiska nyheter!

1 kommentar:

  1. då föreslår jag att vi ses i tarfala på söndag. vi möts i badbyxor. http://www.klart.se/väder-tarfala.html

    SvaraRadera