måndag 2 november 2009

Bakhalt paradis

För en vecka sedan var det snöpremiär i Bruksvallarna och med äventyr för ögonen packade jag och min klättringspartner Johanna in skidorna i en hyrbil och drog iväg till Härjedalen för en intensiv helg.


Först körde man 4 timmar rakt norrut. Sedan svängde man vänster och fortsatte 4 timmar till.


Frukostvyn på lördagmorgonen. Det börjar verka kärlek banne mig.


20 år sedan sist och Bambi skulle ha skrattat sin höft ur led. Men framåt gick det och efter att ha tryckt på sju lager fästvalla fick vi ihop drygt 2 mil soldränkt stakning.


På kvällen blev det tävling i kärvhet. Reglerna var enkla - vem kan stå ute i kylan och äta glass längst.


Och borta i en skogsdunge stod vårt kära hem och väntade på oss.


Minus 10 grader krävde sin kokong men sen sov vi också som två harmoniska fjärilsungar.


Innan hemfärden på söndagen urartade förmiddagens milpass till en stilstudie i hybris. 10 minuter efter den här bilden ramlade jag dock och slog av mig svanskotan. Rätt ska vara rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar