lördag 21 november 2009

Värmande vintersol



De senaste veckorna har vädret varit så deppigt att jag bara väntat på att Kevin Spacey skulle dyka upp med bortskurna fingertoppar och en pappkartong med ett kvinnohuvud i. Men idag var det äntligen VC-premiär i Norge. Det innebär att man får skrota omkring i morgonrock och laga långfrukost med Jacob Hård och Anders Blomqvist i bakgrunden. Något som bara kan överträffas av en fullsmockad Vinterstudio-dag eller livezappande från Vancouver i februari.

Nu ger jag mig ut i solen och kommer inte att sluta springa förrän den gått ned.

4 kommentarer:

  1. OK då,vi bestämmer att det är 8000+ som gäller. Käka argentinsk biff kan du göra en annan gång. Jag kan bara applådera. Men hur ser planen ut? Har följt dig här lite då och då, men är det inte hög tid att komma igång med tokträningen?

    SvaraRadera
  2. Planen är lika oklar som stensäker - i år och nästa år leker jag mig fram och lär mig så mycket jag kan. Och känner jag mig redo blir det ett toppförsök 2011. Men det där med "tokträning" låter spännande, utveckla gärna.

    SvaraRadera
  3. Själv tycker jag nyckeln till all lyckad bergsbestigning är en snygg och vältränad häck! Se tex: http://stellapolarisaventyr.blogspot.com/2009/08/traning.html
    För att få det gillar jag framförallt att lasta en 80 litersrygga med så mycket skit man kan och sen ut och gå i uppförsbackar. 3 dagar i veckan i vilket fall oxå däremellan löpträning för flåset ca 2-3 dagar i veckan Helst tre. Varva intervall och distans. Har man varit duktig i sex dagar får man den sjunde softa ner med lite body pump. Poängen är egentligen att utrustningen behöver träna lika mycket som du, så att promenera med ryggan och storskorna är superviktigt. Sen är det den där tråkiga lärdomen att expeditionsberg har mycket lite med klippklättring att göra, så det kan man lika gärna lägga ner när det börjar närma sig. När jag började med bestigningar blev det mindre (!) klättrat än innan. Jävla konstig grej man håller på med. Harva med rygga upp och ner för en kulle för att ett par gånger om året få ta fram repet... Nä fy fan! Men jag ser fram emot att se dig svettas!:) Lycka till! Hur kom du föresten på den där galna idén?

    SvaraRadera
  4. Tackar för tipsen! Ska fila på fysiken och fortsätta leka mig fram genom livet så blir jag nog en riktigt glad gammal gubbe när jag ska vinka av livet runt år 2070. :)

    SvaraRadera