söndag 14 mars 2010

Detta har hänt

Rickard: Bloggandet kom visst av sig lite där. Men livet i den digitala världen speglar inte den utanför. Låt mig för enkelhetens skull summera de senaste två månaderna i fem bilder.


Jag började året med tre veckor i Australien. Två dagar i Sydney och resten i Melbourne där Federer upptog i princip all min uppmärksamhet.


Väl hemma i början av februari förkovrade jag mig i nyinköpt äventyrslektyr - från halvlyckade Everestbestigningar till hellyckade Afrikavandringar.


Sen var det dags att städa ur och lämna gräddhyllan. Möblerna gick som smör på Blocket och resten av mina prylar fann nya hem efter en snabbarrangerad yard sale.


Efter en vecka hos en kompis hittade jag sedan ett rum i Vasastan att kampera i under vår och sommar. Och utan flyttbestyr som undanflykt skrapade jag ihop 10 mil skidåkning till innan det var dags för Vasaloppet. Mina farhågor om en stenhård helvetesdag förbyttes under söndagen snabbt till en trivsam känsla av lång friluftsdag i fin natur.


Och vips så befinner vi oss i nutid. I helgen har jag tryckt 44 avsnitt av "Vad blir det för mat" och insett att jag måste lägga mer tid i mitt liv på att göra riktiga fonder och uppfostra vackra döttrar än vad jag gör idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar