lördag 10 oktober 2009

Rubbade balanser

Skrockfullhet har aldrig varit min pryl. Jag har inga problem med att lägga nycklar på bord och ser gatubrunnar som en naturlig del av gångstråk. Jag kan till och med ropa hej innan jag gått över en bäck. Men i natt hände något oförklarligt.

Efter att ha målat en vägg igår var jag tvungen att flytta min säng en aning. Färgen torkade, kvällen kom och jag struntade i att flytta tillbaka den. Och vad händer? Jo, jag vaknar med nackspärr och en semiförkylning. Har jag hamnat i konflikt med postulerande energiflöden? Ful-lattjade jag med rummets meridianer? Sov jag precis i ett currykryss?

Hela min västerländska rationalitet har nu rubbats i grunden. I värsta fall kommer jag att vara tvungen att släpa med mig en massa fengshui-litteratur till Himalaya för att mina balanser inte ska rubbas helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar