onsdag 9 december 2009

Min Nano Puff

Det är när man minst anar det som kärleken slår till. Och snacka om att jag blev blixtförälskad när den här mannen steg in i mitt liv. Vi hittade varandra i en butik på söder för några veckor sedan. Han stod och hängde bakom underställen och såg stenhård ut. Vi tog en fika ihop och vips så flyttade han in. Vi trivs verkligen jättebra ihop, speciellt när vi gör saker tillsammans i naturen men livet som sambo med en tystlåten argentinare är inte problemfritt.


Står inte maten på bordet när han kommer hem börjas det direkt demonstreras och ställas till scener.


Jag har sagt åt honom att i den här lägenheten röker vi inte, men det bryr han sig aldrig om. Tack och lov för att han har börjat öppna fönstret på glänt i alla fall.


Men även om han verkar råbarkad på ytan så finns där ett blödigt hjärta. Vid flera tillfällen har jag upptäckt honom med en flaska Talisman tittande på Clintan i The Eiger Sanction. Jag brukar fråga om han trivs här men jag får aldrig något svar tillbaka.

1 kommentar:

  1. Om du bara fortsätter skriva så fortsätter jag att läsa. Om jsg kunde så skulle jag göra som du.

    SvaraRadera