torsdag 31 december 2009

Nytt gott år



Min jul var lite dömd redan på förhand. Hela min familj hade åkt på vinterkräksjukan och med endast ett par pepparkorn i magen och lite hopp i tanken åkte jag in i det kontaminerade området. Ett dygn av mys fick jag innan den bakteriologiska härdsmältan åt sig in i min oskyldiga kropp. Tågbiljetterna till Norrland fick rivas och istället fick jag påbörja min fysiska uppbyggnad igen.

Nu är jag sedan några dagar i alla fall där jag ska vara och några mils skidande i många graders kyla har det blivit. Klockar in på ungefär 10 mil totalt det här året, vilket är ungefär hälften av mitt mål. Jag får därför revidera mina planer och se till att jag har i alla fall 25 mil på snö innan Vasan i mars.

Men nu, nu tar vi och ringer in 2010.

2 kommentarer:

  1. Får man fråga vad det är för 8000 meters berg du har tänkt dig? Jag har ingen klättringsvana och har inte gjort något extremare än vanliga Svensson-vandringar, så jag har inga råd att komma med och vet inte varför jag är nyfiken, men det vore ändå kul att veta.

    SvaraRadera
  2. Hej, är själv en novis på området så därför har jag inte tagit något beslut om vilket berg det blir än. Cho Oyu ligger bra till men det kan komma att ändras along the way.

    SvaraRadera